De zorgvraag groeit en zorgcapaciteit staat onder druk. Maar niet elke hulpvraag heeft professionele zorg nodig. Soms is een praatje of de heg snoeien al genoeg. ONS welzijn wil mensen daarvan bewust maken. De oplossing ligt vaak letterlijk om de hoek, in de eigen omgeving en buurt. Buro Bliq betrok Spraakmakers bij deze vraag. Samen ontwikkelden we de bewustwordingscampagne Dat doet wat.
Hoe zorgen we dat mensen sneller om hulp vragen én hulp aanbieden? Helpen is vaak makkelijker dan je denkt. De uitdaging: het taboe doorbreken en laten zien hoe dichtbij de oplossing vaak al is. ONS welzijn vroeg om een bewustwordingscampagne.
We ontwikkelden het campagneconcept ‘Dat doet wat’. Met herkenbare split screen-verhalen: twee mensen, twee werelden, één oplossing. Echte situaties, nuchter verteld. Zodat een brede doelgroep zich erin herkent en zich uitgenodigd voelt om in actie te komen. De campagne wordt online en offline op print gevoerd en leidt door naar de themawebsite met inspirerende verhalen en de optie om je als helper of hulpzoekende aan te melden.
Verhalen die raken én activeren. De campagne brengt hulpvragen en helpers bij elkaar. Doorbreekt schaamte. Laat zien wat wél kan. En bewijst: iets kleins doen voor een ander, dat doet wat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.


Spraakmakers brengt jouw verhaal naar inwoners, medewerkers, leden of bezoekers. We zorgen dat het raakt, bijblijft en wordt doorverteld. Dat het spraak maakt.